خبرگزاری تسنیم: کارگردان«عزالدین» از روند ساخت فیلم داستانی‌اش می‌گوید. روزهای جنگ رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت است و برای فرزندان خمینی سخت است که آرام بگیرند. همه چیز را تخیل می‌کند و کار شروع می‌شود. این فیلم امشب در سینما فلسطین اکران می‌شود.

 


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم پنجمین جشنواره فیلم عمار به نیمه اکران‌هایش رسیده و امشب فیلم کوتاه «عزالدین» از ساعت 20:30 در سینما فلسطین تهران اکران می‌شود.

محمدطه امیری کارگران عزالدین در گفت‌وگو با تسنیم از فرم جدیدی که برای این کار در نظر گرفته، سخن گفت:‌ «برای ساخت عزالدین هیچ دوربینی روشن نشده است؛ در واقع دوربینی هم نداشتیم که بخواهیم روشنش کنیم!» امیری افزود: درست در ایام آخرین جنگ رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت در غزه بود. ابتدا طرحی داشتیم که در آن یک اتفاق موازی در تهران و غزه روایت میشد؛ همان را بازنویسی کردیم و متن نهایی آماده شد. برای نماهای غزه درگیر تهیه آرشیو شدیم اما حمایتی نشد. برادر خوبمان سلیم غفوری وساطت کردند و به آرشیوی دسترسی پیدا کردیم اما فیلم قابل استفاده‌ای برای کار ما در آن نبود. کارگردان عزالدین ادامه داد: طبق متنی که نوشتیم پیش رفتیم و دنبال تصاویر بودیم. حتی آنروزها به این فکر می‌کردیم که با کاروان کمیسیون امنیت ملی مجلس به غزه برویم و فیلمبرداری کنیم، اما این اتفاق برای من و تهیه کننده‌ای که هردو کار اولمان را می‌ساختیم بسیار دور از دسترس بود، به همین خاطر دیگر به آن فکر نکردیم و حسرتش را خوردیم.  از همه جا که ناامید شدیم خودمان دست بکار شدیم. هرچه تصویر با کیفیت از غزه در اینترنت و یا در کارهای مستندسازان مستقل بود جمع کردیم. همه این تلاشها نهایتا به حدود 2 گیگابایت فیلم خام از غزه ختم شد. امیری گفت: نماهای غزه را تقریبا پیدا کرده بودیم و می‌خواستیم تصاویر تهران را شروع کنیم. متن را به اساتیدمان دادیم تا از لحاظ محتوایی و فنی راهنمایی کنند. در یکی از همین جلسات مشورتی بود که طرح روایت موازی از تهران بدلایل نقایص محتوایی‌اش کاملا لغو شد. حالا ما بودیم و فقط 2 گیگابایت فیلم خام از غزه! این نویسنده جوان افزود: بعد از کنار گذاشتن طرح اولیه، به خیلی احتمالات و فرم‌ها فکر کردیم؛ حتی به یک نماهنگ ساده هم فکر کردیم. آنموقع در اوج جنگ بود و سخت بود که آرام باشیم و حرفی نزنیم. بالاخره به فرمی رسیدیم که لااقل جایی ندیده و نخوانده بودیم. تصمیم گرفتیم داستان بگوییم اما با تصاویر مستند و واقعی. خودمان را جای تک تک شخصیت‌های موجود در فیلم‌های‌مان ‌گذاشتیم و برای هرکدام داستانی تخیل کردیم؛ آنهم برای آدم‌های واقعی نه بازیگرهای صحنه. کارگردان عزالدین در پایان گفت: بین داستان‌هایی که نوشتیم یکی ازآنها بیشتر به دلمان نشست، با تصاویرمان مرتبط شد و مفهوم خوبی پیدا کرد. عزالدین روایت نوجوانی 13، 14 ساله با همین نام است که داستان زندگی‌اش در غزه را تعریف می‌کند. به گزارش تسنیم، فیلم کوتاه عزالدین با کارگردانی محمد طه امیری و به تهیه کنندگی مهدی آقاموسی طهرانی به بخش مسابقه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار رسیده و قرار است بعد از جشنواره به سه زبان عربی، انگلیسی و عبری ترجمه و زیرنویس شود. «عزالدین» امشب از ساعت 20:30 در سالن شماره یک سینما فلسطین تهران اکران می‌شود.

انتهای پیام/